Er du enig?

Er du enig med meg, har du samme meninger og meg, svelger du alt rått som jeg serverer her, finner du ingen argumenter som kan få meg til forandre mening?

fredag 7. oktober 2011

3 modige kvinner som forandrer framtiden....eller ikke.

Lite har gledet meg mer den siste tiden enn akkurat årets Nobel Fredspris. Vi regnet med at den kom til å bli utdelt til noen som har gjort en forskjell og denne gangen ble utmerkelsen delt mellom 3 mennesker som alle har gjort store ting for vår lille (store) verden.
At prisen kom akkurat i år som det har vært så store omveltninger i Midt-Østen og i Afrika, gjør den enda viktigere og setter større fokus på problemen de strider med i mange land. Hovedproblemet har vært undertrykkelse av kvinner og manglende demokrati. Det holdes i hender; manglende demokrati og undertrykkelse, vare seg det er av kvinner, svarte, asiatere etc.
Så idag er jeg hoppende glad og lykkelig for at det endelig blir *verdensomfattende* fokus på kvinners rettigheter. Bare med tanke på at kvinner kan bli pisket fordi de kjører bil ---- kan bli dritforbannet av mindre.
Har mine ideer og meninger hvorfor verden ble slik i utgangspunktet og det tar jeg opp senere i bloggen.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/111007/tre-fredsprisvinnere

Nyt av å oppleve begynnelsen av verdensomfattende demokrati som består av likeverdige mennesker ...YEAHHH

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar