Er du enig?

Er du enig med meg, har du samme meninger og meg, svelger du alt rått som jeg serverer her, finner du ingen argumenter som kan få meg til forandre mening?

mandag 17. oktober 2011

Velger jeg riktig....eller ikke

For noen år tilbake, nærmere  for 2 år siden, tok jeg et valg som var tenkt å vare kun en liten periode. Tenkte at jo, det er egentlig dumt men jeg fikser det en liten periode.....og kastet meg ut i det. Sammen med andre, alene....mest alene. Gromkoste meg stort sett men hadde også dumme og lite gjennomtenkte episoder.
Hver gang gjentok jeg valget....samtidig som jeg oftere og oftere spurte meg selv; vil du ta dette valget idag også?
Klarte å finne på flere forskjellige unnskyldninger og overbeviste meg selv at jo, det er et greit valg å ta idag også.
Men etterhvert influerte mitt valg hverdagen, og ikke alltid på en positiv måte. Arbeidsinnsatsen ble lidende enda ingen så det, ettersom jeg jobbet stort sett alene. Resultatene var relativt gode men kunne vært bedre.
Jeg skjønte hele tiden at dette ikke var noen lurt men ville bare fortsette og utsette ubehaget. Ubehaget som skulle komme når jeg visste at nok var nok. Og det har jeg nå visst en stund. Når jeg ikke fullførte oppgaver. Når jeg prioriterte valget mitt foran venner. Når jeg gjorde/tenkte ting som var helt ulikt meg. Når jeg mistet noe jeg nesten hadde i boks men valget mitt ødela. Når helsen ikke var som det pleide å være.

Idag er den første dagen av mitt nye valg. Denne gangen er valget mitt nøye gjennomtenkt.Det er langsiktig. Den kommer til å forbedre min helse. Den kommer til å resultere i bedre resultater på jobb. Og jeg kommer ikke til å gjøre/tenke dumme og feil ting.

Med andre ord; jeg blir sterk som jeg var før.

Moralen er: Tenk deg om minst 2 ganger før du tar ditt valg og ikke tro at du fikser alt......du gjør ikke alltid det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar